Saturday, May 26, 2007

Kuşkonmazlı ve iç baklalı enginar....


Dun bahsettigim annem usül enginar piştide yenmeye hazır bile oldu ancak sanırım biraz fazla pisirmisim ama iç baklalar ve soğanlar iyice karamelize olmuşlar lezzeti bir harika olmuş zaten ben taze fasulyeninde hafif dibi tutmuşunu pek severim.Gelelim tarife portakal ağacından aldığım tarifle benimkini teyit ettim.Ama ben havuc eklemedim.Soğanları piyaz doğradım ve halis munis zeytinyağında hafifce kavurdum iç baklalarıda ekledim soyle biraz dondurdum içine seker ve tuzunu koydum ve ayrıca sevgili ingiliz arkadasım 62 yasindaki Ron'un bana ingilterelerden taşıdıgı kuşkonmazlarıda iç bakla buyuklugunde keserek tencere ekledim.Hoppala buda nerden cıktı demeyin ama deneye yanıla oğrenmiyormuyumuz herseyi.Buda Erkanın fikriydi inanın muhtesem bir lezzet oldu denemenizi tavsiye ederim.Sonra sevgili enginarlarımı da ekledim, cok az dibi tutmasin diye su koydum ve cok kısık ateşte pişirdim.Sonra uzerinede dereotlarını ekledim..Şimdiden bitti bile Ron oglen geldi ve bak koskonmazlarını ne hale soktum dedim zaten enginarıda tanımadı ilk once ama Turk yemeklerine zaten hayran oldugu için bayıldı...Herkeze afiyet olsun...

2 comments:

Yelda Özyurt said...

Her iki enginar tarifinde cok guzel gorunuyor, ellerine saglik..

Tiger said...

Vallhi bu yemekleri gorunce insan bir hos oluyor.. Ellerinize saglik bende biran once tarifleri yazip kendim denemek istiyorum. Resimlerin guzelligi istagi kabartiyor.. Saglicakla