Thursday, August 25, 2005

Tavuklu Kabak Sandal


Aslinda bu yemeği daha önce bir çok yemek kitaplarinda ve gazetelerin yemek tarifi kitaplarinda okumuştum ama ben bir kaç sey daha ilave ettim....Önce kabakları boyunca ikiye böldüm ve fritözde çok ama çok az kizarttim...İçine gelince bolca piyaz doğranmiş soğani 2 adet kesme şeker ilave ederek az yagda kavurdum...Birazda muskat rendeledim...Sonra minik kesilmiş tavuk parçaciklarini ekledim ve birazda soya sosu...Son olarak bol dereotu ve taze nane birkaç diş sarimsak ile güzel aromalı bir iç hazirladim...Kabaklarin yarık kısımlarına bu karışımdan bolca koydum ve bir fırın tepsisine dizdim sonra üzerlerine mozarella (taze kaşarda olur) serptim... 15-20 dakika önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar beklettim...Bildiğim usulde beşamel sos hazirladim -hani şu un yağ ve süt karişimi-tabakların altına bolca beşamel sos koyduktan sonra üzerlerine 1 adet kabak koydum, isterseniz biraz taze nane, dereotu yada maydanozla tabağını süsleyebilirsiniz...Sonrada müşterilerime ikram ettim...Sizede afiyet olsun....

No comments: