Tuesday, November 14, 2006

Barbunya Pilaki


Bugün yazdan kalma birgün gibi ama tabi yemek olarak...Yazın çuval çuval ayıkladiğimiz ve deepfreeze attığımız barbunyaları kullandım bugün ve tabiki gene yaz domateslerimi...Bir tek patateslerle havuç bu mevsime ait...
1 kg. barbunya için ben 2 büyük boy soğan ve gene bolca sarmısak kullanıyorum...Bazılarımız zeytinyağlıları yaparken çiğden koyuyolar bütün malzemeyi ama ben soğanları ve sarmısakları kavuruyorum ve hatta havuçlarıda kavuruyorum..Havuçun içindeki şeker ortaya çıkıyor kavurunca ve katıldığı sebzeyi daha bir lezzetli yapiyor.Neyse soğanlarımız havuçla birlikte kavruldumu...e tamam o zaman simdi domateslerimizi ekleyelim içine biraz pişşinler, patateslerimizi de ekleyelim biraz tuz biraz kesme şeker sonra barbunyalar...Ben taze barbunyayı haşlamam...vitamini gitmesin diye..kuruyu haşliyorum biraz o kara suyu gitsin diye ki onuda haşlamayanlar varmiş...Gene kısık ateşte pişiriyorum pişme işlemi tamalandıktan sonrada altını kapatıp üstüne az biraz zeytinyağı dolandırıyorum...Ben bide dükkanda vitrine koyuyorumya parlak dursunlar diye...Bide maydanozumuzu koydukmu ver elini muhteşem barbunya pilaki....Afiyet olsun...

No comments: