Tuesday, November 14, 2006

BULGUR PİLAVI


Bulgur ne kadar masum bir tahıldır..Tuzu fazla kaçırsan birşey demez sindirir, suyu fazlamı kaçirdin gene kabullenir kendini ona gore ayarlar...Çok kolay ve çabuk pişer...Zahmetsizdir ama bir o kadarda besleyici...Bakın;100 gr Bulgurda
Kalori(kcal)300
Karbonhidrat(gr)69,8
Protein(gr)12,5
Lipid(gr)1,5
Ca (mg)40
Fe (mg)3,5
Vit B1 (mg)0,40
Vit B2 (mg)0,04
Niacin (mg)4,3 ve ayrıca biz hanımların bolca alması gereken Folik asit bol miktarda bulunmakta...
Ayrıca Bulgur Kanserle mücadelede çok onemli bir kesin kaynağıymış...
Nasılmı pişirilir;Ben gene (sakın bıkmayın) bolca sogan doğruyorum ve doğranmiş sivri biber ile kavuruyorum salçada ekliyorum kavururken.Ben 500 gr.lık bulguru tamamen kullanıyorum ama siz yapacaginiz kişi sayisina gore bir bardak iki bardak olarak ayarlayabilirsiniz..Diyelimki iki bardak bulgur koyduk onunlada biraz kavuruyorum sonra varsa eger elimde et suyu ile pişiriyorum...Bulgurların üzerine cikacak kadar et suyu/su koyuyorum tuzunuda ekliyorum...Aman kısık ateşte pişirin çünkü dibi hemen tutabiliyor...Afiyet Olsun...

1 comment:

incikboncuk said...

Merhabalar,
blogunuzu bir listede gördüm. Örgü ile ilgili bu bloga bakabilirsiniz. Sağdaki linklerden de örgü ile ilgili diğer bloglara ulaşabilirsiniz.
Sevgiler
elorgusu.blogspot.com