Monday, November 13, 2006

Bugün Bende Pişenler


PORTAKALLI KEREVİZ
32 yaşindayim ve son 4 seneye kadar kerevizden nefret ederdim taki egenin koylulerinden ogrendigim tarife kadar...Simdi ayila bayila yiyorum yemeyenlere tavsiye edilir...
Soğanları piyaz dogradim ve sarmisakla (muhtesem ikili) zeytinyagında hafif öldürdüm...3 büyük kerevize 2 orta boy patates 2 orta boy havuç kullandim.Hepsini irice doğradim ve biraz kavurdum simdi gene isin tılsımlı yanina geldik...2 orta boy portalın ve yarım limonun suyunu sıkarak kerevizlere ekledim yarim kahve fincanıda su koydum 4 yada 5 tane kesme şeker ve tuzunu ekledim cok kısık ateste pisirdim...Mmmmmm çok lezzetli oluyorrr...Ben butun zeytinyağlılara pistikten sonra üstüne biraz salataya koyar gibi zeytinyağı koyuyorum hem lezzet veriyor hemde parlak gorünmesine sebep oluyo...Şimdilik bu kadar.Herkeze afiyet olsun...

5 comments:

ZeYNeP said...

Kerevizi cok seviyorum, her sekilde tuketiyorum portakallisida enfes gorunuyor ellerine saglik Mecda.

Zeynep

Hülya YILMAZ said...

sayfanızı ilk kez görüyorum. Bodrum'a 20 yıldır her yaz gidiyorduk, ilk kez bu yaz gitmedik. gelecek yıl gelirsek köfte molasına uğramak isterim.
kerevizi çiğ olarak bile çok severim. portakallısı da çok güzel oluyor. eline sağlık.

evcilkedi said...

Tarifinizde çok şık mekanınız da. Başarılar dilerim işlerinizde. Selamlar

Mecda said...

Sevgili yemekvebiz,hulya ve evcil kedi ben blog yapma calismasinda hep sizlerin bloglarini yada sitelerini okuyarak arastirarak ornek aldim..Sizlerin bana yorum yazmasi beni cok sevindirdi..Sevgili Hulya ve diger arkadaslarim hepiniz basim ustune her daim beklerim...
Kerevize gelince evet artık cig bile yiyebilirim cok guzel bir sebze...Bloguma tekrar beklerim...

Unknown said...

içine 1 adet de ayva dilimleyip koymanızı ayrıca tavsiye ederim...